hír
A legjobb színésznőnek járó Firenzei Filmdíjat kapta Fátyol Hermina a Ne szeress című kisfilmben nyújtott alakításáért. Az ünnepélyes átadó idén a…
továbbhír
Első alkalommal rendezték meg Firenzében a független alkotásokat felvonultató filmszemlét, ami rögtön magyar díjazottal indított. Fenyvesi Lili egy…
továbbmagazin
Családi tragédiák, ifjúkori románcok és szertefoszló álmok – az ELTE Filmtudomány mesterszakának diákjai idén főképp drámai témákat választottak,…
továbbFriss
Kéjsóvár idős hölggyel és megingott apácával érkezik a Friss Hús
Sok év után újra vásznon Verebes István
Szivárványba öltözik a Cinema Niche
A MUBI a szárnyai alá veszi Nemes Jeles Árváját
Megvannak a CAD’oro Építészeti Animációs Filmszemle nyertesei
Kanadai animációs mester tart előadást a Primanima helyszínén
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéAlvy Singer / Annie Hall